Hoe we dit doen
Voor ons betekent service: klaarstaan voor de klant. Via telefoon, e-mail en social media. Hierbij draait het de ene keer vooral om het luisteren naar de klant. Een volgende keer kom je in actie, bijvoorbeeld door het bieden van een oplossing.
Om te zorgen voor waardevol klantcontact luisteren we goed naar onze klanten, bekijken we rapportages en signaleren we knelpunten of verbetermogelijkheden. We kijken naar hoe we waardevolle contacten kunnen stimuleren en onnodig verkeer kunnen voorkomen. Met deze informatie passen we onze manier van werken steeds aan. Als afdeling, maar ook samen met andere teams bij Nederlandse Loterij en onze externe partners met hun medewerkers. Zo verbinden wij onze klanten met onze organisatie.
Ook denken we proactief mee over manieren hoe we nog betere service kunnen verlenen. Een voorbeeld van zo’n verbetering is ons Cash Less-project. Hierbij is het ons doel om zo min mogelijk cash in omloop te hebben in de winkels. Spelers leveren hun lot in, bieden hun bankpas aan en het gewonnen bedrag wordt direct op de bankrekening gestort. Fijn voor de speler én fijn voor de winkelier omdat deze minder geld in de kassa hoeft te hebben. Dit bevordert onder andere de veiligheid.
Bij ons project Know your customer werken we eraan om inzicht te krijgen in de naam, leeftijd en het uitgavepatroon bij Nederlandse Loterij. Zo kunnen we nog beter inspelen op de wensen van de klant. Ook kunnen we fraude zoveel mogelijk voorkomen en erop toezien dat de regels worden gevolgd. Als Serviceafdeling denken we hierbij vooral mee over het medium dat wordt gebruikt en hoe de processen eruit komen te zien.